Mainostoimisto 4D:ltä voi tilata hiilijalanjälkihyvitettyjä painotöitä

Ilmastoteosta ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi   Yritykset kiinnittävät yhä enemmän huomiota mainos- ja toimistomateriaalien painatusten ympäristöystävällisyyteen. Tähän saakka ympäristöä on pyritty säästämään pääasiassa paperivalinnan ja painosmäärien kautta. Painatusta kokonaisuutena koskevaa järkevää keinoa hyvittää todellinen hiilijalanjälki ei ole ollut. Tapana on ollut tehdä hyvitys könttänä, kiinteähintaisena tai prosenttina painotyön hinnasta. – Sillä ei välttämättä ole… Read more »

Lue lisää

Täytimme 15 vuotta keskellä koronakevättä, mutta miten juhlien?

Tässä toimitusjohtajamme Eero Mäkitalon mietteitä tästä merkkipaalusta. Tällä viikolla (11.-17.5.2020) Mainostoimisto 4D täyttää virallisesti 15 vuotta ja yhtä pitkän ajan olen nyt ollut yrittäjänä. Tänä keväänä tätä merkkipäivää oli aikomus juhlia, mutta korona muutti suunnitelmat. Juhlien aika on sitten myöhemmin. Tänä vuonna saavutusta juhlistetaan töitä tekemällä. Onneksi on töitä. Tässä kuitenkin juhlapuhe aiheesta. Sekin on… Read more »

Lue lisää

Etätyö mainostoimistossa murtaa uskomusten lasikaton

Kuin sukellus syvään päätyyn? Maaliskuussa 2020 Suomi siirtyi käytännössä yhdessä yössä etätyöskentelyyn. Työpöytä tyhjäksi, tavarat kainaloon ja nopea siirtyminen kotiin. Häthätää pystytettiin kotitoimisto, kuka keittiön pöydän reunalle tai olohuoneen nurkkaan, joku onnekkaampi omaan huoneeseen. Työn tekemisen muutos oli suuri, vaikka työt olivat ennallaan. Miten aloittaa työpäivä? Tuttu kahvikuppi antoi turvaa, mutta muuten rutiinit olivat sekaisin.… Read more »

Lue lisää

Puuhatehtäviä tylsyyden keskelle mainostoimiston tapaan

Stressaako kiire etä- ja kotitöiden välillä? Tylsistyvätkö lapset koulutöiden jälkeen ja tarvitsevat jotain tekemistä? Mitä keksisi lapsille, kun omatkin työt ovat vielä rästissä? Ovatko ideat lopussa? Ei hätää! Me haluamme 4D:llä välittää näinä vaikeina aikoina hyvää mieltä ja antaa kivaa ajanvietettä perheiden pienimmille. Keksimme lapsille sopivia puuhatehtäviä, jotka ovat suunniteltu herättämään mielikuvitusta ja kekseliäisyyttä. Leikkimieliset… Read more »

Lue lisää

Digi- ja some-markkinoinnin tyylimme on PLAN QUICK, FAIL FAST

Verkossa ja sosiaalisissa medioissa näkyvien mainosten ja julkaisujen elinkaari saattaa jäädä päivien, jopa tuntien mittaiseksi. Siksi dynaamisissa digimedioissa staattisuus on pahin mahdollinen virhe. Markkinoinnissa onnistuminen edellyttää tiivistä läsnäoloa, mutta näkyvyys ei kuitenkaan ole kertaluontoinen ostos, jossa verkot vain heitetään vesille ja jätetään kalastamaan itsekseen. Vaikka yksittäisen julkaisun tai mainoksen elinkaari on lyhyt, jatkuvuus on aina… Read more »

Lue lisää

Sisältömarkkinointi on hypessä, mutta miten se myy? Miten sisällöntuotanto onnistuu?

Kaikki tietävät, että hyvä sisältö myy – mutta miten sitä tehdään? Miten sisältö avittaa kauppojen syntymistä? Sisällöntuotanto on käytännössä usein kirjoittamista, puhumista tai kuvittamista. Kaikki myös kokevat osaavansa tehdä sisältöjä – mutta suinkaan kaikki eivät tiedä miten tehdään markkinoinnillinen sisältö, jolla saadaan tuloksia. Sisällöntuotanto vaatii osaamista ja ymmärrystä vaikkapa siitä, mitkä ovat toimivan videon ominaispiirteet tai millaisen tekstin… Read more »

Lue lisää

Natiivimainonta siivitti rahoitusalan kampanjan lanseerausta – digimainonnan tulokset erinomaiset

  Lanseerasimme vuonna 2016 huhtikuun alussa uuden kiinteistöalan sähköisen joukkorahoituspalvelun, joka yhdistää rahoitusta tarvitsevat rakennuttajat ja tuottavia sijoituskohteita etsivät sijoittajat. Groundfunding Oyj lähti ensimmäisenä Suomessa tarjoamaan rakennuttajille rahoitusmallia, jossa rakennusprojekti rahoitetaan yksityishenkilöiltä joukkorahoituksena saatavilla sijoituksilla. Joukkorahoitus ravistelee perinteisiä rahoitusmuotoja ja se tuo uutta virtaa rahoitusmarkkinoille. Lyhytaikainen sijoittaminen rakentamiseen kiinnostaa monia ja nyt sijoittajilla on ensimmäistä… Read more »

Lue lisää

Kuinka suunnitella toimiva kuvamainos

Yksi kuvallisen nettimainonnan perisynneistä, jota näkee etenkin perinteiseen mainontaan tutustuneiden keskuudessa, on mainonnan toteuttaminen niin, että suunnitellaan yksi mainos, lyödään haluttuihin medioihin parin kolmen viikon ajaksi ja toivotaan tuloksia. Nettimainontaa EI TODELLAKAAN kannata tehdä näin! Aloita mieluummin siitä, että suunnittelet paljon mainoksia, kokeilet kaikkia ja jatkat parhaiden käyttöä. Alla mainitsimme lukuisia toimivia vaihtoehtoja kuvamainosten suunnitteluun… Read more »

Lue lisää

Laskeutumissivun suunnittelu ja toteutus

Sivusto, johon käyttäjä ensimmäiseksi hakukoneesta tai mainoksesta klikattuaan päätyy, eli laskeutumissivu, on äärimmäisen tärkeä osa nettimarkkinoinnin tehokkuutta! Jos netissä harrastaa minkäänlaista mainontaa tai edes aktiivisesti ja suunnitelmallisesti pyrkii näkymään Googlessa, kannattaa aloittaa suunnittelemalla hyvä laskeutumissivu. Kirjoitimme muutaman vinkin siihen, millainen laskeutumissivu on toimiva ja mitä siellä pitäisi näkyä.

Lue lisää

Responsiiviset nettisivut näkyvät paremmin

Google päivitti huhtikuun lopulla hakualgoritmejaan niin, että sivun hakusijoitukseen Googlessa vaikuttaa muun ohella sen toimivuus mobiililaitteilla. Syynä tähän on mobiililaitteiden hurja yleistyminen ja halu näyttää hakijoille tuloksia, jotka voi avata päätelaitteesta riippumatta. Jos omat nettisivusi ovat jumahtaneet pöytäkoneaikaan, viimeistään nyt kannattaa niiden muutos responsiivisiksi eli kaikilla päätelaitteilla toimiviksi!

Lue lisää