Natiivimainonta siivitti rahoitusalan kampanjan lanseerausta – digimainonnan tulokset erinomaiset - Mainostoimisto 4D
Sulje

Tilaa uutiskirje

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Natiivimainonta siivitti rahoitusalan kampanjan lanseerausta – digimainonnan tulokset erinomaiset

 

Lanseerasimme vuonna 2016 huhtikuun alussa uuden kiinteistöalan sähköisen joukkorahoituspalvelun, joka yhdistää rahoitusta tarvitsevat rakennuttajat ja tuottavia sijoituskohteita etsivät sijoittajat.

Groundfunding Oyj lähti ensimmäisenä Suomessa tarjoamaan rakennuttajille rahoitusmallia, jossa rakennusprojekti rahoitetaan yksityishenkilöiltä joukkorahoituksena saatavilla sijoituksilla.

Joukkorahoitus ravistelee perinteisiä rahoitusmuotoja ja se tuo uutta virtaa rahoitusmarkkinoille. Lyhytaikainen sijoittaminen rakentamiseen kiinnostaa monia ja nyt sijoittajilla on ensimmäistä kertaa mahdollisuus päästä sijoittamaan rakentamiseen pienellä panoksella, korkealla vuosikorolla ja olemattomilla kuluilla.

Mutta miten mainostaa tällaista palvelua?

Joukkorahoituskohteen markkinoinnin haasteet:

  • Joukkorahoitus on käsitteenä heikosti tunnettu.
  • Uusi konsepti ja uusi yritys, rakentamiseen liittyvää joukkorahoitusta ei ole aikaisemmin ollut Suomessa.
  • Rahoitus-, sijoitus- ja rakentamisalan maine on perinteinen.

 

Rohkeasti digitaalista markkinointia!

Markkinointi digitaalisissa kanavissa on viime vuosina moninkertaistunut ja vuoden 2015 alkupuolella digitaalisen mainonnan osuus oli jo 26 prosenttia Suomen kaikista mainospanostuksista. Koska Groundfunding Oyj:n palvelu toimii sähköisenä netissä, näimme että markkinoinnin ja mainonnan on noudatettava samaa periaatetta. Arvioimme myös, että asiakkaat odottavat uusia, helppoja ja nopeita tapoja sijoittaa luotettaviin kohteisiin.

Facebookin, Twitterin ja valikoidun bannerimainonnan rinnalla panostimme kohdistettuun natiivimainontaan talousalan medioissa.

Näin natiivi toimii:

  • Natiivimainonnan eri muodot antavat mahdollisuuden säätää markkinointiviestin esitystavan tavoitteiden ja kohdeyleisön mukaan.
  • Mainokset julkaistaan mediasisältöjen joukossa.
  • Ohjaava mainos näkyy osana hakutuloksia, uutisvirtaa, sisältösuosituksia tai muita medialle ominaisia sisältöjen listaustapoja.
  • Tavoitteena on ohjata potentiaalinen asiakas pois alkuperäiseltä sivustolta mainostajan oman sisällön pariin.

Natiivimainonnan tulokset vakuuttavat

Alma Talent levitti Groundfundingin ensimmäisen sijoituskohteen ilosanomaa potentiaalisille sijoittajille uskomattomalla vauhdilla.

Kauppalehden, Arvopaperin ja Taloussanomien sivustolla pyörineen paraatibannerin klikkiprosentti oli 1,10 – 2,65. Natiivimainoksen lukijoille sekä Groundfundingin sivuilla käyneille kohdistettiin koko Alman verkostossa retargetoitu paraatibanneri, jonka klikkiprosentit olivat peräti 2,39 – 3,16 %.

Kauppalehti.fi:ssä julkaistun Studio-natiiviartikkelin sisältö suunniteltiin ja muotoiltiin tarkkaan. Työ kannatti. Otsikoinnilla, ”Haluaisitko rahoittaa Jethron kerrostaloa?”, saavutettu lukijamäärä sijoittuu Lukijabaromerissä top 10 %:iin kaikista Kauppalehti Studiossa vuoden aikana julkaistuista artikkeleista. Samoin artikkelin lukuaika on huippuluokkaa, 4 minuuttia 1 sekunti.

”Groundfundingin Studio-artikkeli Kauppalehdessä keräsi peräti 2328 uniikkia lukijaa ensimmäisen aktiivisen nostoviikon aikana. Tuo on erinomainen tulos! Keskimäärin Studiossamme artikkelit saavat n. 950 lukijaa ensimmäisen viikon aikana.” Anu Vuokko, Key Account Manager, Alma Talent ( )

”Paraatibannerin klikkiprosentti näyttöjen suhteen oli peräti 1,10-2,65 %. En muista, milloin olisin viimeksi nähnyt noin hyvän tuloksen! Anu Vuokko, Key Account Manager, Alma Talent ( )

Vaikka menestyksen merkit olivat lukijoiden, näyttöjen ja klikkien perusteella jo ilmassa, Groundfunding Oyj:n toimitusjohtaja Henrik Arén yllättyi kuitenkin vauhdista, jolla sijoituksia tehtiin.

” Mainonta kohdistui erinomaisesti ja aktivoi juuri oikeita ihmisiä. Rahoitus saavutti 120 prosentin maksimitason kolme päivää ennen kolmen viikon sijoitusajan päättymistä. Sijoittajien innostus oli meille iso positiivinen yllätys.”

Tehdäänkö sinullekin natiivimainontaa? Kiinnostuitko? Ota yhteyttä 4D:n tiimiin!

Ota yhteyttä!


Lue lisää Groundfungin -rahoituspalvelusta:

WWW: Groundfunding.fi
Facebook: https://www.facebook.com/groundfunding/?fref=ts
Twitter: https://twitter.com/groundfunding

Kaipaatko tuloksia?
Ota yhteyttä!

Mikko Granström

Tiia Nevalainen

Ota yhteyttä