YouTube-mainonta – miten ja miksi?

YouTube on kiistatta internetin suurin videopalvelu. Palvelu on saavuttanut kiistattoman markkinajohtajuuden myös Suomessa, ja miljoonat suomalaiset katsovat palvelussa videoita ja samalla myös ennen niitä näkyviä mainoksia. Videomainonta on yksi tämän hetken kuumimmista mainonnan ja markkinoinnin trendeistä. Mitä jos kertoisimme, että YouTube-mainonnalla voit saavuttaa yhdistetysti nettimainonnan ja televisiomainonnan parhaat puolet?

Lue lisää

Sosiaalisen median läsnäolo kannattaa

Sosiaalinen media on todella tehokas keino markkinoida melkein mitä vaan. Jostain syystä kuulee kuitenkin kysyttävän, että ”mikäs ihme siinä SoMessa on ideana, mehän tehdään ja myydään näitä x-tuotteita eikä päivitellä työaikana mitään Facebookkeja?” Tähän törmää usein varsinkin vanhempien yritysten ja niiden johdon keskuudessa. Startupia perustava tuntuu pääsääntöisesti tietävän, että sosiaalisen median näkyvyyden väliin jättämällä ampuu… Read more »

Lue lisää

Markkinointi sisällön avulla

Viime vuosina merkittävää nostetta saanut markkinoinnin trendi on siirtyminen maksetusta ”OSTA MINUT”-mainonnasta erilaisiin ”oikeaa” sisältöä hyväksi käyttäviin markkinointikeinoihin. Sisältöä hyödyntävään markkinointiin on useita erilaisia keinoja ja terminologiaa – yhdistävänä tekijänä useimmille näistä on kuitenkin niiden huikea tehokkuus markkinoinnissa! Avasimme tässä artikkelissa hieman erilaisia keinoja markkinoida sisällöllä.

Lue lisää

Markkinointiarvonnan säännöt

Erilaisia arvontoja ja kisoja voi käyttää sekä yksittäisten tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa että brändin rakentamisessa. Suomessa markkinointiarvonnan säännöt on kuitenkin säädetty laissa, ja kuluttajansuojalain mukaan tietyt käytännöt ovat kiellettyjä. Kasasimme yhteen tärkeimmät asiat, jotka pitää muistaa järjestäessään markkinointiarvontoja!

Lue lisää

B2B-markkinointi digitaalisin keinoin

Ajattelimme tämän blogikirjoituksen tiimoilta käsitellä ja pohtia paria lausetta, joita olemme kuulleet useasti B2B-yritysten päättäjien suusta. Nämä kaksi ovat: ”B2B-yrityksen ei ole järkeä markkinoida netissä” ”B2B-markkinointi toimii kuluttajamarkkinoinnista eroavasti.” Me olemme sitä mieltä, ettei kumpikaan pidä ainakaan täysin paikkaansa. Vuonna 2015 B2B-markkinointi pyörii huomattavasti tuloksellisemmin, kun totuttuihin markkinointikeinoihin yhdistää tarkoituksenmukaisia digitaalisia keinoja.

Lue lisää

WordPress helpottaa nettisivun luomista ja ylläpitoa

Mainostoimistomme täytti tänä vuonna kunnioitettavat kymmenen vuotta. Olemme toimistomme alkuajoista lähtien tehneet asiakkaille nettisivuja, ja vuonna 2005 niitä tehdäkseen joutui pakostakin koodaamaan. Myymme edelleen koodia, mutta nykyisin perushyvät nettisivut saa luotua melkoisen helposti käyttämällä erilaisia sisällönhallintajärjestelmiä. Meidän suosikkimme on WordPress. WordPress tarjoaa mahdollisuuden luoda nettisivu ja hallinnoida sen sisältöä kirjoittamatta riviäkään koodia – tai aloittaa… Read more »

Lue lisää

Facebook-julkaisun mainostaminen – kannattaako julkaisujaan mainostaa Facebookissa?

Facebook tarjoaa mahdollisuuden mainostaa julkaisuaan yrityksen tykkääjille, heidän kavereilleen tai yksinkertaisen kohdennustyökalun avulla seulotulle yleisölle. Mainosta julkaisua-nappi ei ole Facebook-mainonnan “jokapaikanhöylä”, mutta oikein käytettynä siitä saa tärkeän osan sosiaalisen median mainonnan palettia!

Lue lisää

Optimoitu landing page tuo potkua kampanjaan

Netissä mainoskampanjoita järjestäviltä jää valitettavan usein huomiotta se, mihin kampanjalinkki Googlessa, Facebookissa tai mainosbannerissa johtaa. Mainonnasta saa kuitenkin paljon parempaa tehoa, jos mainosta klikkaavan johtaa firman etusivun sijaan tarkoituksenmukaiselle ja hyvin optimoidulle laskeutumissivulle eli landing pagelle!

Lue lisää

Videomainonta – viisi syytä markkinointivideon tuottamiselle

Nopeiden kiinteiden ja mobiilien laajakaistayhteyksien ansiosta videomainonta ei ole pelkästään kissavideoiden hassuttelua, vaan varteenotettava mainosmuoto melkein kaikilla alustoilla ja laitteilla! Jos markkinoinnissa kannattaa juuri nyt investoida kahteen trendiin, ovat ne mobiilimarkkinointi sekä videomainonta. Nostin alle viisi eri syytä siihen, miksi sijoittaminen tehokkaaseen videomarkkinointiin kannattaa.

Lue lisää

Mobiilimarkkinointi – kuinka tavoittaa internetin uusi enemmistö

Internetiä ja digitaalista mediaa käytetään lisääntyvässä määrin tietokoneen ulkopuolella, ja vuonna 2014 internetin käyttö mobiililaitteilla ylitti ensi kertaa tietokoneeseen perustuvan käytön. Mobiililaitteiden osuus on tällä hetkellä keskimäärin noin 60 %! Uudet laitteet tarjoavat haasteiden lisäksi uusia mahdollisuuksia medioiden valintaan sekä markkinoinnin kohdentamiseen ja optimointiin. Tuloksellinen mobiilimarkkinointi vaatii mobiilin tuntemusta ja mobiililaitteille optimointia esimerkiksi alla olevista… Read more »

Lue lisää