Miksi markkinoida Instagramissa?

Kuvanjakopalvelu Instagram on saavuttanut suurta suosiota etenkin nuoremman käyttäjäkunnan keskuudessa. Perässä ovat luonnollisesti seuranneet brändit. Maksettu mainonta ei ole vielä Suomessa mahdollista nyt kesällä 2015, se on Yhdysvalloissakin vasta beta-vaiheessa ja Instagramin toimitusjohtaja ainakin toistaiseksi hyväksyy käsin kaikki mainostajat! Useimpien yritysten paras vaihtoehto tehokkaaseen Instagram-markkinointiin on pyrkiä maksetun mainonnan sijasta panostamaan markkinointibudjettia laadukkaan sisällön tuotantoon.…...

Näytä lisää

Tuloksellisen digimarkkinoinnin toteuttaminen ja kuinka epäonnistua siinä tarkoituksella

Printti- ja televisiomainonnan kulta-aikana kalliit suunnittelu- ja tuotantokulut tarkoittivat sitä, että mainostaminen tapahtui suurinpiirtein näin: Suunnittele ja toteuta mainosta viikkotolkulla ennen sen valmistumista Mieti mihin medioihin valmiin mainoksensa laittaisi ja julkaise se siellä Anna pyöriä tietyn budjetin edestä ilman sen suurempaa tulosseurantaa Palaa kohtaan 1 kun mainos alkaa olla loppuun kulutettu Luonnollisesti tämänkaltaisessa puuhassa markkinoinnin…...

Näytä lisää

Loppuvuoden 2015 digimarkkinointitrendit

Digitaalinen markkinointi on jatkuvaa muutosta elävä ala, ja menestyäkseen on pysyttävä ajan hermolla. Nostimme esiin neljä meistä vaikuttavaa trendiä, jotka digimarkkinointia loppuvuodelle 2015 suunnitellessa kannattaa pitää mielessä.

Näytä lisää

Uudelleenmarkkinointi tuo tehokkaasti uusia asiakkaita

Tiesitkö, että hyvillekin nettisivuille suuntautuvasta liikenteestä todennäköisesti vain muutama prosentti päätyy tekemään käyntinsä aikana kaupan? Tulokset eivät ole juuri parempia, vaikka nettisivun tarkoituksena olisi myymisen sijaan kerätä sähköpostiosoitteita markkinointilistalle tai saada potentiaalinen asiakas pyytämään tarjous. Usein monta kymmentä prosenttia tästä liikenteestä on kuitenkin sellaisia kävijöitä, jotka pääsevät pitkälle, mutta kauppa tai muu tarkoitus ei kuitenkaan…...

Näytä lisää

Facebookin jakokisan, tykkäyskisan tai kommentointikisan säännöt (Facebook-arvonnat)

Jokainen Facebookia vähänkään enemmän käyttävä törmää todennäköisesti päivittäin erilaisiin “tykkää ja jaa”-kisoihin joilla pyritään saattamaan yleisön tietoisuuteen jokin tapahtuma tai tuote. Tiesitkö, että nämä kampanjat ovat kuitenkin Facebookin sääntöjen vastaisia? Kilpailun järjestämistä harkitsevalle on onneksi tarjolla lukuisia sallittuja vaihtoehtoja. Keskeisenä asiana säännöissä on, että kilpailun tulee tapahtua käyttäjien oman Facebook-seinän sijaan yrityksen Facebook-seinän sisällä tai…...

Näytä lisää

Evästeiden käytön säännöt

Digimainostajat, verkkokauppiaat ja muut internet-ajan bisnestä pyörittävät haluavat syystäkin seurata käyttäjän toimia netissä. Yleisin tapa seurannan toteuttamiseen on evästeiden eli cookieiden käyttö. Evästeitä voi käyttää omilla verkkosivuillaan moneen eri tarkoitukseen, esimerkiksi analytiikkaan ja “muista minut”-valinnan tarjoamiseen käyttäjälle. Jos nettisivusi ovat tämän vuosituhannen puolella tehdyt, ne todennäköisesti tallentavat kävijän laitteeseen jotain, mahdollisesti sinun tietämättäsi! Cookieiden käytölle…...

Näytä lisää

Mitä on Googlen display-mainonta?

Googlen hakukonemainonnasta on varmasti kuullut joka ikinen netissä vähänkään yritystään mainostanut. Google kuitenkin tarjoaa hakuverkoston ohella toisenkin tehokkaan työkalun nettimarkkinointiin, Googlen display-verkoston. Google on rakentanut yhden maailman suurimmista mainosverkostoista, ja display-mainonnalla tavoittaa Googlen mukaan jo 90 prosenttia kaikista internetin käyttäjistä niin Suomessa kuin maailmanlaajuisestikin! Kun Google-mainontaansa haluaa kehittää eteenpäin perinteisestä hakutulosmainonnasta, kannattaa katseita suunnata hakumainonnan…...

Näytä lisää