Facebook-sivujen säännöt

Facebook on erittäin tehokas työkalu yrityksen markkinointiin yrityksen oman sivun kautta. Pelisäännöt voivat kuitenkin helposti unohtua, etenkin kun Facebook määrittelee voimassa olevien lakien lisäksi omat säännöstönsä yrityssivujen sisällölle ja kampanjoiden toteuttamiselle. Käsittelen tässä artikkelissa sivuihin liittyvien Facebookin sivujen käyttöehtojen tärkeimmät asiat. Koko käyttöehdot pääsee lukemaan täältä ja tarvittaessa kannattaa myös tutustua ehdoissa linkattuihin muihin sääntöihin.

Lue lisää

Call to action ja A/B-testaus nettimainonnassa

Netin mainonnan kulmakivenä on call to action. Tämän pienen napin tai lauseen tehtävänä on saada potentiaalinen asiakas klikkaamaan mainosta tai siirtymään lähemmäksi ostopäätöstä. Sanomattakin selvää lienee, että hyvä call to action nostaa mainonnan tehokkuutta ja klikkausprosenttia huomattavasti! Kuten useita nettimainonnan muotoja, voi call to actionia suunnitella paljonkin etukäteen. Avain tehokkaimman call to actionin löytämiseen on… Read more »

Lue lisää

Hakukoneoptimointi tuo sivusi esille!

Hakukoneoptimoinnin eli SEO:n tarkoituksena on nostaa sivustoa Googlen ja muidenkin hakukoneiden “orgaanisissa” eli maksamatta näkyvissä tuloksissa näkyväksi hakutulosten ensimmäisellä sivulla ja mielellään sen ensimmäisten tulosten joukossa. Pelkästään hyvällä hakukoneoptimoinnilla voi saada pelkällä ajan käytöllä tuhansia uusia kävijöitä nettisivuilleen. Liikennettä hankkimalla saa uusia liidejä ja lopulta asiakkaita! Hakukoneoptimointiin pätee tiettyjä lainalaisuuksia, mutta tapoja tehdä optimointia on… Read more »

Lue lisää

Googlen AdWords-hakusanamainonta – vieläkö se kannattaa?

Googlen hakusanamainonta on ollut kulmakivenä Googlen nousussa yhdeksi maailman suurimmista yrityksistä. Samalla se on tehnyt tuhansista Googlessa mainostavista bisneksistä menestystarinoita. Jotkut sanovat Googlen hakusanamainonnan olevan liian kallista tai jäävän sosiaalisen median varjoon. Hyvin suunniteltu sekä aktiivisesti seurattu ja optimoitu Google-mainonta tuottaa kuitenkin edelleen tulosta!

Lue lisää

Tapahtumien markkinointi Facebookissa – kuinka saada yleisö somesta katsomoon

Facebook on oikein käytettynä erittäin tehokas kanava tapahtumien markkinointiin. Tapahtuman tyypistä ja kävijämäärästä riippumatta panostaminen toimivaan Facebook-markkinointiin tuo tapahtumasi lähelle kohdeyleisöä ja auttaa löytämään uusia potentiaalisia kävijöitä. Tuloksellinen tapahtumien markkinointi koostuu ainakin seuraavista elementeistä: Järjestäjäyrityksen tai -yhdistyksen Facebook-sivu Tapahtuman oma Facebookin “event page” Hashtagin luominen tapahtumalle Maksetun markkinoinnin aloitus Kohderyhmien jatkojalostus Kilpailut ja arvonnat Tapahtuman… Read more »

Lue lisää

Sääntöjenmukaisen Facebook-mainoksen suunnittelu

Facebook on digimainonnan työkaluna erittäin tehokas. Mainostamista koskee kuitenkin liuta erilaisia sääntöjä. Osa säännöistä eroaa hieman muissa kanavissa mainostamisen säännöistä tai mainontaa sääntelevistä laeista. Ne eivät myöskään ole täysin yhteneväiset sivujen sääntöjen [BLOGILINKKI TÄHÄN] kanssa! Facebook-mainontaa suunnittelevan kannattaakin perehtyä sääntöihin ennen mainoksen julkistamista. Facebook tarkastaa mainoksen ennen julkaisua, eikä sääntöjen vastaisia mainoksia julkaista. Toistuvasta mainonnan… Read more »

Lue lisää

Miksi markkinoida Instagramissa?

Kuvanjakopalvelu Instagram on saavuttanut suurta suosiota etenkin nuoremman käyttäjäkunnan keskuudessa. Perässä ovat luonnollisesti seuranneet brändit. Maksettu mainonta ei ole vielä Suomessa mahdollista nyt kesällä 2015, se on Yhdysvalloissakin vasta beta-vaiheessa ja Instagramin toimitusjohtaja ainakin toistaiseksi hyväksyy käsin kaikki mainostajat! Useimpien yritysten paras vaihtoehto tehokkaaseen Instagram-markkinointiin on pyrkiä maksetun mainonnan sijasta panostamaan markkinointibudjettia laadukkaan sisällön tuotantoon.… Read more »

Lue lisää

Tuloksellisen digimarkkinoinnin toteuttaminen ja kuinka epäonnistua siinä tarkoituksella

Printti- ja televisiomainonnan kulta-aikana kalliit suunnittelu- ja tuotantokulut tarkoittivat sitä, että mainostaminen tapahtui suurinpiirtein näin: Suunnittele ja toteuta mainosta viikkotolkulla ennen sen valmistumista Mieti mihin medioihin valmiin mainoksensa laittaisi ja julkaise se siellä Anna pyöriä tietyn budjetin edestä ilman sen suurempaa tulosseurantaa Palaa kohtaan 1 kun mainos alkaa olla loppuun kulutettu Luonnollisesti tämänkaltaisessa puuhassa markkinoinnin… Read more »

Lue lisää

Loppuvuoden 2015 digimarkkinointitrendit

Digitaalinen markkinointi on jatkuvaa muutosta elävä ala, ja menestyäkseen on pysyttävä ajan hermolla. Nostimme esiin neljä meistä vaikuttavaa trendiä, jotka digimarkkinointia loppuvuodelle 2015 suunnitellessa kannattaa pitää mielessä.

Lue lisää

Uudelleenmarkkinointi tuo tehokkaasti uusia asiakkaita

Tiesitkö, että hyvillekin nettisivuille suuntautuvasta liikenteestä todennäköisesti vain muutama prosentti päätyy tekemään käyntinsä aikana kaupan? Tulokset eivät ole juuri parempia, vaikka nettisivun tarkoituksena olisi myymisen sijaan kerätä sähköpostiosoitteita markkinointilistalle tai saada potentiaalinen asiakas pyytämään tarjous. Usein monta kymmentä prosenttia tästä liikenteestä on kuitenkin sellaisia kävijöitä, jotka pääsevät pitkälle, mutta kauppa tai muu tarkoitus ei kuitenkaan… Read more »

Lue lisää