
Leipomo Rosten
3.
1939
+300
Edelläkävijä

Rosten Street Food
Katujen herkullinen kutsu mukana Rostenin uudessa tuoteperheessä


Erottuva pakkaus ilmentää brändiä ja erottuu hyllyllä
Suunnittelimme Leipomo Rostenin uuden Street Food -tuoteperheen Parila ja Briossi hampurilaissämpylöihin sekä Bao Bun höyrysämpylöihin houkuttelevan kokonaisuuden, jossa pakkaukset ilmentävät tuotteiden luonnetta, asennetta ja brändiä. Erityisesti muusanamme toimi maku, joka vie mukana.
Suomessa leivotut sämpylät sopivat monipuoliseen kokkailuun ja erityisesti ympärivuotiseen suomalaiseen grillikauteen. Tuotteita ei haluttu identifioida kulttuurin tai kansallisuuden kautta, vaan keskiöön nostettiin niiden monipuolisuus ja “jokaiseen makuun”-sopivuus esimerkiksi täytteiden valinnoissa.
Tämä kirkkaana mielessä pitäen luotiin erottuva monikirjasintyylin, joka ilmentää jokaisen mahdollisuutta tuunata kokonaisuus niin lämmityksen kuin täytteidenkin osalta omalla tyylillään. Pakkaus on kuluttajan ensikosketus brändiin, joten huomioon otettavia seikkoja riitti suunnitteluprosessin aikana.
Katuruokatuotteita alkaa kauppojen hyllyillä olla vino pino, joten se aivan perinteisin ja ilmeisin urbaani katuruokatyyli sivuutettiin, jotta tuotteet nousisivat esiin massasta jo pakkauksensakin puolesta. Ilmeen ei haluttu myöskään olevan liian luksus tai liian halpa.
Jokaiselle tuotteelle luotiin valmistustapaa kuvaava kuosi: grillin, parilan ja höyrykorin pinnat. Näiden niin kutsuttujen lämmitystapatunnusten rakenne, ladottu kaksirivinen kokonaisuus, ilmentää samalla täytettyä leipää. Loppuun asti mietittyä, eikö totta?


Innostunut vastaanotto
Tuoteperhe on otettu innostuneesti vastaan. Ruokakaupoissa asioivat ovat inspiroituneet niin pakkausten leikkisyydestä ja värikkyydestä kuin luonnollisesti itse tuotteiden hyvästä maustakin. Tuotteet löydät hyvin varustettujen kauppojen valikoimista tälläkin hetkellä. Lämmitä miten haluat, täytä millä haluat ja nauti! Saa suorittaa. Rostenin Street Food – ja muihin sämpylöihin voit tutustua täällä.

Rosten Rostis
+18
2,3 milj.
1,3 milj.
josta 244 t loppuunkatselua.
84 t
Kaipuusta Karjalaan
Pohjoismaisiin bränditöihin erikoistunut Transform Awards Nordics 2021 palkitsi Rostiksen 2. sijalla kategoriassa “Best strategic or creative development of a new brand”. Kansainvälisen tuomariston jäsen kommentoi: “The branding is very genuine and just how I think back on my childhood with my grandparents.”

