
Leipomo Rosten
Leipomo Rosten on Suomen kolmanneksi suurin leipomo ja pitkäaikainen yhteistyökumppanimme, jonka kanssa työskenteleminen on aina ollut ilo ja etuoikeus. Toteutamme Rostenille niin somesisällöt sekä ylläpidon, digimarkkinoinnin, esitteet, pakkaussuunnittelun kuin printtimateriaalitkin – mitä markkinointitarpeita turkulaisleipomolla ikinä onkaan.

Some on myynnin tuki ja turva
Laadimme Leipomo Rostenille sosiaalisen median strategian, joka viihdyttää mutta myös ohjaa kuluttajia valitsemaan laajasta leipomotuotteiden valikoimasta juuri Rostenin. Kuvien ja tekstin avioliitto on kiehtonut seuraajia jo vuosia, vaikka suuntaa onkin välillä kevyesti päivitetty. Sekä kuvat että tekstit ovat meidän toteuttamiamme muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Rosten Street Food
Kun Leipomo Rostenilta oli tulossa uusi tuoteperhe, päätimme tehdä brändin ja pakkauksien suunnittelutyön yhdessä. Hyvä siitä ei tullut – siitä tuli parempi. Urbaani, näyttävä ja erottuva.
Marko Perho, Brand Manager, Leipomo Rosten
Yhteistyömme sujui tälläkin kertaa varsin mallikkaasti ja olen erittäin tyytyväinen sekä tuotteiden brändeihin että pakkausten ulkoasuun.

Katujen herkullinen kutsu mukana Rostenin uudessa tuoteperheessä


Erottuva pakkaus ilmentää brändiä ja erottuu hyllyllä
Suunnittelimme Leipomo Rostenin uuden Street Food -tuoteperheen Parila ja Briossi hampurilaissämpylöihin sekä Bao Bun höyrysämpylöihin houkuttelevan kokonaisuuden, jossa pakkaukset ilmentävät tuotteiden luonnetta, asennetta ja brändiä. Erityisesti muusanamme toimi maku, joka vie mukana.
Suomessa leivotut sämpylät sopivat monipuoliseen kokkailuun ja erityisesti ympärivuotiseen suomalaiseen grillikauteen. Tuotteita ei haluttu identifioida kulttuurin tai kansallisuuden kautta, vaan keskiöön nostettiin niiden monipuolisuus ja “jokaiseen makuun”-sopivuus esimerkiksi täytteiden valinnoissa.
Tämä kirkkaana mielessä pitäen luotiin erottuva monikirjasintyylin, joka ilmentää jokaisen mahdollisuutta tuunata kokonaisuus niin lämmityksen kuin täytteidenkin osalta omalla tyylillään. Pakkaus on kuluttajan ensikosketus brändiin, joten huomioon otettavia seikkoja riitti suunnitteluprosessin aikana.
Katuruokatuotteita alkaa kauppojen hyllyillä olla vino pino, joten se aivan perinteisin ja ilmeisin urbaani katuruokatyyli sivuutettiin, jotta tuotteet nousisivat esiin massasta jo pakkauksensakin puolesta. Ilmeen ei haluttu myöskään olevan liian luksus tai liian halpa.
Jokaiselle tuotteelle luotiin valmistustapaa kuvaava kuosi: grillin, parilan ja höyrykorin pinnat. Näiden niin kutsuttujen lämmitystapatunnusten rakenne, ladottu kaksirivinen kokonaisuus, ilmentää samalla täytettyä leipää. Loppuun asti mietittyä, eikö totta?
Innostunut vastaanotto
Tuoteperhe on otettu innostuneesti vastaan. Ruokakaupoissa asioivat ovat inspiroituneet niin pakkausten leikkisyydestä ja värikkyydestä kuin luonnollisesti itse tuotteiden hyvästä maustakin. Tuotteet löydät hyvin varustettujen kauppojen valikoimista tälläkin hetkellä. Lämmitä miten haluat, täytä millä haluat ja nauti! Saa suorittaa. Rostenin Street Food – ja muihin sämpylöihin voit tutustua täällä.


Rosten Rostis
Karjalan muttei piirakka, sellainen on Rosten Rostis.
+18
Uutta työpaikkaa
2,3 M
Tavoitettua Facebookin ja Instagramin käyttäjää
1,3 M
Mainosnäyttöä Youtubessa, josta 244 t loppuunkatselua.
84 t.
Sitoutunutta Facebook-käyttäjää
Marko Perho, Marketing Manager
”Hyvin hoidettu hommat. Tuotannollinen tekeminen hyvää ja sujuvaa.”
Kaipuusta Karjalaan
Kun Leipomo Rostenin Rostis-ruistaikinapiirakka voitti Suomalainen menestysresepti 2020 -kilpailun, olimme mukana suunnittelemassa Rostiksen brändiä, visuaalista sekä viestinnällistä ilmettä ja tuotteen lanseerausta. Onnistunut paistopistetuotteen lanseeraus nostalgisella ja karjalaismuistoista ammentavalla brändillä on tuottanut tulosta:
- Tuotantomäärän kolminkertaistaminen
- Noin 10 miljoonaa myytyä Rostista vuodessa
- 18 uutta työpaikkaa
- Vuoden Mainos 2020: Paras tulos, voittaja
- Transform Awards Nordics 2021: Best strategic or creative development of a new brand, 2. sija
Pitkäjänteisellä ja brändinmukaisella markkinoilla on suora vaikutus tuloksiin. Olemme toteuttaneet Leipomo Rostenin Rostikselle erilaisia sisältöjä, jotka liittyvät vuodenkierron ajanjaksoihin. Esimerkiksi joulukuussa 2020 toteutimme karjalaismuistoja täynnä olevan joulukalenterin, jolla saavutettiin noin 250 000 impressiota (näyttöä) ja yli 15 000 sitoutumista.

