Forssan kaupunki - Mainostoimisto 4D
Sulje

Tilaa uutiskirje

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Forssan kaupunki

Forssan kaupunki on luottanut 4D:n palveluihin jo useamman vuoden ajan. Vuosien saatossa hedelmällinen yhteistyömme on syventynyt entisestään. Perustana on toiminut kattava brändikysely, joka toteutettiin vuonna 2020 etänä keskellä pandemian asettamia haasteita.

Jari Kesäniemi, Kaupunginjohtaja

Saamamme palaute on ollut erittäin positiivista ja myös lukuihin voi olla varsin tyytyväinen.

Forssa

Kesälläkin voi viestiä tuloksekkaasti

Suomalainen lomailee ja matkailee kesällä usein kotimaassa. Siksi loimme Forssalle kesäisen kevyen kampanjakokonaisuuden nimeltään “Millainen kesäforssalainen sinä olet?”. Testissä pystyimme hauskojen hahmojen ja kysymysten avulla informoimaan sopivan laajaa kohderyhmää Forssan kesän mahdollisuuksista sekä samalla tarjoamaan ihmisille mukavan leppeää kesätekemistä.

Testi laadittiin niin, että sekä hahmot että kysymykset avaavat kukin osaltaan Forssan kesätarjonnan laajuutta. Lopputulos, eli se oma hahmo, oli myös mahdollista jakaa sosiaalisen median kanavissa

Niin muuten, voiton vei ylivoimaisella äänivyöryllä Luontofani-Friidan hahmo, mikä ei sinällään yllätä – onhan Forssa satojen puistojen ja kauniin luonnon tyyssija.

Tulokset

Kampanjan tarkoitus oli olla informatiivinen, imagollinen ja viihteellinen, mutta taktisuuttakaan ei unohdettu. Optiona kampanjassa oli uutiskirjeen tilausmahdollisuus, joka toi jälleen mukavan lisän tilaajakantaan – yhteensä yli 400 uutta tilaajaa.

Kampanjassa oli kesän aikana yhteensä 1,9 miljoonaa mainosnäyttöä ja ja keskimääräinen klikkiprosentti oli 3,23 %, mikä on varsin korkea tulos. Tämä kertoo oikeanlaisesta kohdennuksesta sekä kohdeyleisöä puhuttelevasta sisällöstä. Lisäksi somessa mainos sai paljon tykkäyksiä ja kommentteja, jotka olivat lähes yksinomaan positiivisia.

 

1,9 M

Mainosnäyttöä

57 600

Klikkausta kyselyyn

1927

Testivastausta

Huolella hiottu äänibrändi herättää huomiota 

Hitsaaja, hevonen, koski, holja, torin äänet. Muun muassa niiltä Forssa kuulostaa!

Kutsuimme forssalaiset ja forssamieliset kaupungin 100-vuotisjuhlan kunniaksi osallistumaan Forssan äänibrändin rakentamiseen. Ystävänpäivänä 2024 olimme valmiina tulemaan julkisuuteen uunituoreen äänibrändin kanssa.

Äänibrändäystyössä kaupungille toteutettiin äänilogo sekä pidempi ääniteos, joita tullaan käyttämään kaupungin viestinnässä ja markkinoinnissa. Samalla se viestii, että Forssa on eteenpäin katsova, innovatiivinen toimija. Toteuttajaksi valikoitui säveltäjä ja turkulaisen Linnateatterin taiteellinen johtaja Jussi Vahvaselkä. Hän on kokenut viihdealan ammattilainen niin teatterin kuin musiikinkin saralla.

Valmis ääniteos julkaistiin Forssan kaupungin omissa kanavissa sekä lehdistötiedotteena, sillä Suomessa melko harvinaislaatuisella tempauksella oli mahdollisuus saavuttaa ansaitun median huomio kansallisellakin tasolla. Emme olleet väärässä: esimerkiksi Helsingin Sanomat tarttui aiheeseen kulttuurisivuillaan.

Ja tältä se kuulostaa! Voit lukea myös lisää taustoja sekä asiakkaamme mietteitä.

Tulokset

Tiedotteiden lisäksi tehty työ ansaitsi huomion maksimoimiseksi kampanjan. Keinovalikoimasta löytyivät Adformin ohjelmallinen ostaminen, joka sopii erinomaisesti audiovisuaalisen materiaalin esittäminen, Metan kanavat sekä Google Ads.

Kokonaisuus onnistui mainiosti. Äänibrändi ja mainonta siis kiinnosti ihmisiä. Antaa lukujen puhua puolestaan. Luvuissa on laskettu yhteen kaikkien toimenpiteiden reaktiot.

691 300

Mainosnäyttöä

7 890

Klikkauksia

1,13 %

Klikkiprosentti

Ääntä kohti – Forssan äänibrändäys

Laadimme syksyllä 2023 Forssalle äänibrändäyskampanjan, jossa oli tarkoitus selvittää kansan syvien rivien tuntemukset siitä, miltä Forssa kuulostaa. 

Forssa on arvokas satavuotias kaikkien aistien kaupunki, joka ansaitsee tulla huomioiduksi myös omalla äänellään. Siksi halusimme kysyä nykyisiltä ja entisiltä forssalaisilta sekä muuten vaan forssamielisiltä ihmisiltä, millaisia äänimielikuvia Forssa ihmisissä herättää.

Tulokset

Monikanavaisesti toteutettu kampanja näkyi ja kuului kuva- ja videomuodossa useissa kanavissa (Facebook, Instagram, Adform ja Google Ads). Mainoskasvoksi videoon saatiin Forssan oma kasvatti, Jonna Tervomaa, mikä lisäsi omalta osaltaan muutoinkin erottuvan kampanjan näkyvyyttä.

1,3 M

Mainosnäyttöä

27 629

Kampanjasivulla kävijää

10 994

Klikkausta kyselyyn

927

Kyselyvastausta

187 000

 Adform-mainosnäyttöä

300

Forssan kaupungin 
uutiskirjeen tilaajaa

Lisää upeita asiakkaitamme

Kaipaatko tuloksia?
Ota yhteyttä!

Mikko Granström

Tiia Nevalainen

Ota yhteyttä

Here goes your text … Select any part of your text to access the formatting toolbar.