OFF! ja punkit pysyvät poissa iholta!
Suomalainen kesä, auringonlasku ja mökkiterassi! Voiko olla mitään idyllisempää? Kyllä voi, nimittäin sama maisema ilman hyttysten ininää tai pelkoa polvea pitkin kiipeävästä punkista!
Sen vuoksi olemme erityisen ylpeitä siitä, että pääsimme suunnittelemaan suomalaisen klassikon, eli Transmerin OFF!-hyönteiskarkoitteen uutta kesäkampanjaa. Halusimme kunnioittaa suomalaisten hyvin tuntemaa tuotetta ja brändiä, mutta samalla tuoda esiin OFF!-tuoteperheen uusia käyttötapoja.
Ritva Santara, Brand Manager, Transmeri
Yhteistyö oli sujuvaa, helppoa ja aikatauluista pidettiin erittäin hyvin kiinni ja palvelu oli asiakaslähtöistä. Nämä sanat ovat monen toimiston tai tekijätahon osalta sanahelinää, mutta teidän kohdalla pitävät kyllä paikkansa.
OFF! on pitänyt hyönteiset loitolla jo vuodesta 1958 – suojaa myös Suomen vaarallisinta eläintä vastaan
Jo vuonna 1958 lanseerattu OFF! ei ole koskaan jäänyt paikoilleen, vaan tuotekehitystä on tehty läpi vuosien. OFF! -tuotteita on uudistettu vastaamaan nykyajan vaatimuksia ja tuoteperhe on monipuolistunut vastaamaan eri kohderyhmien tarpeita. Esimerkiksi OFF! Teho ja OFF! Family Care suojaavat myös muilta hyönteisiltä, kuten punkeilta.
Tavoitteemme oli kertoa OFF! -tuoteperheen monipuolisuudesta suomalaisen yleisön tunnistamalla tavalla. Siksi tuotimme uuden mainoksen, joka seuraa 1980-luvulla julkaistun ja suomalaisten hyvin tuntevan “Miksi sinä etelän mies huidot? Ota OFF!” -mainoksien tuttua kaavaa, mutta käänsimme lähtökohdat hieman päälaelleen ja päivitimme tarinaa uutta sukupolvea puhuttelevalla tavalla. Etelän miehen hyttysten huitomisen sijaan mainoksessa muistutetaan pohjoisen pojalle erityisesti Etelä-Suomessa piilevästä punkkivaarasta, joka on täysin todellinen kaupunkialueilla ja myös siellä frisbeegolfradalla.
Mainosfilmi
Ei pelkkää näkyvyyttä,
myös kuuluvuuteen panostettiin
Kaikki siellä kesämökin tai saunan terassilla rentoutumisesta nauttivista tietävät myös sen, että yleensä niitä korvissa iniseviä hyönteisiä ei näe – ne kuullaan. Ja tätä samaa tunnetta me hyödynsimme OFF!-kesäkampanjassa.
Sävelsimme, sanoitimme ja suunnittelimme OFF!-hyönteiskarkottimille uuden korvamadon radiosoittoon yhteistyössä asiakkaan sekä Toni Nuotion kanssa. Kappale soi Nelonen median radiokanavilla läpi kesän. Tavoitteena oli tehdä kappale, joka heti ensimmäisestä soinnusta alkaen saa ihmiset tunnistamaan, että kyseessä on OFF! ja samalla laajentaa tietoisuutta OFF!-tuotteiden monipuolisuudesta.
Mitä mieltä sinä olet? Jääkö tämä kesäralli soimaan päähän?
53 %
Kiinnostus OFF! -tuoteperhettä kohtaan
31 %
Ostaisi tuotetta mainoksen perusteella.
18-29
Tehokkaimmin saavutettu ikähaarukka
80 %
Pitivät mainoksesta.
Korvamato huipputulosten takeena
OFF! ja punkit pysyvät poissa iholta -kampanja pyöri valtakunnallisilla radiokanavilla läpi heinäkuun 2023 ja loistavin tuloksin. Mediatoimiston teettämän kyselyn perusteella 53 prosenttia mainoksen kuulleista kertoivat mainoksen lisänneen kiinnostusta OFF! -tuoteperhettä kohtaan sekä kasvattaneen tietoisuutta punkkien aiheuttamista vaaroista. Kyselyyn vastanneista 31 prosenttia ostaisi tuotetta mainoksen perusteella. Mainokset tavoittivat erityisen tehokkaasti nuoren kohderyhmän (18-29 vuotiaat), joista 80 prosenttia kertoi pitävänsä mainoksesta.