Raisio ja Naantali suuntasivat messuille yhteisen auringon valaisemana
Suunnittelimme Raisiolle ja Naantalille yhteisen messuosaston Turun Rakennusmessuille helmikuussa 2024. Konsepti Yhteisen auringon alla kuvastaa molempien kaupunkien omaleimaisia piirteitä kuitenkin alueen yhtäläisyyksiä painottaen. Osastolle luotiin iloinen ja erottuva värimaailma ilahduttamaan messuilla kävijöitä. Messuosastolle löysi helposti katosta roikkuvan jättimäisen ilmapallon, sen yhteisen auringon, ja valtaisan flamingon turvin.
Tuloksia Typeformilla ja somemainonnalla
Rantateemaa jatkettiin digialustoille Typeform-testillä, jossa uteliaimmat pääsivät selvittämään, kummalle kaupungille heidän sydämensä sykkii. Testaajien oli mahdollista osallistua festarilippujen arvontaan. Kampanjan pääviestinä oli alueen brändimielikuvan nostaminen ja muistuttavana, sekundäärisenä viestinä messuille osallistuminen.
Tuloksellista yhteistyötä
Yhteisen auringon alla -kampanja onnistui hienosti. Toteutimme kampanjan Naantalin Meta-kanavissa, joissa tavoitettiin noin 24 000 henkeä erittäin kustannustehokkaasti. Mainoksesta klikattiin testisivulle 2 311 kertaa. Yhteensä kaikkia sitoutumisia oli yli 22 000 ja klikkauksia tuli lähes 4 700 eli mainos herätti paljon kiinnostusta.
Koska kampanja toimi hyvin, klikkihinnasta tuli hyvin alhainen (0,09 €) ja mainosnäyttöjen hinta muodostui myös tavallista edullisemmaksi.
Typeformin testissä saatiin yhteensä 2 472 vastausta, joista 86 % halusi osallistua arvontaan. Naantalin somekanavien lisäksi Typeform-testiä mainostettiin Raision omissa kanavissa sekä itse messuilla.
Tuloksia
22 000
Sitoutumista mainokseen
0,09 €
Klikkihinta (CPC)
2 472
Tehtyä testiä