Lapuan Kaupunki
Tehtävämme oli uudistaa Lapuan kaupungin brändi ja osoittaa, että eteläpohjalainen Lapua on vireä ja moderni kaupunki, jolla on katse kohti tulevaisuutta.
Brändiuudistuksen lisäksi olemme tuoneet lisäpilkettä kuntamarkkinoinnin silmäkulmaan.
Brändi
Uudistunut brändi ja visuaalinen ohjeisto laitettiin yksiin kansiin brändikäsikirjaksi. Käsikirjassa kerrotaan Lapuan kaupungin hissipuhe, bränditarina, -lupaus, -attribuutit ja -persoona sekä tone of voice -ohjeet. Lapuan kaupunki sai myös uuden sloganin ja logon.
Uusi ja moderni visuaalinen ohjeisto opastaa logon käyttöön, sähköpostin allekirjoittamiseen ja sovelluksiin digitaalisessa ympäristössä. Lisäksi ohjeisto sisältää brändi-ilmeen mukaiset ilmoituspohjat, PowerPoint-esityksen, asiakirjapohjat ja oheistuotteiden mallinnukset.
Maailman ensimmäiset kaupunkihoroskoopit löytyvät Lapualta
Päätimme yhdessä Lapuan kaupungin kanssa tuoda lisäpilkettä kuntamarkkinoinnin silmäkulmaan ja loimme tähtitaivaalle lapualaiset horoskooppimerkit.
Kampanja oli käynnissä sosiaalisen median ja digitaalisissa kanavissa. Harkituille ja suppeille kohderyhmille suunnatun kampanjan tulokset ylittivät odotuksemme.
3 271
Tehtyä horoskooppitestiä
224 t.
Näyttökertaa ja 3130 klikkausta somessa
32 t.
Näyttökertaa Youtubessa
Rekrykampanja
Lapualla järjestettiin kesäkuumalla rekrytointitapahtuma, johon lapualaiset saivat vinkata omasta mielestään Lapualle sopivia työntekijöitä, ja johon sai myös ilmiantaa itsensä. Tapahtumassa paikalliset yritykset kertoivat rekrytointitarpeistaan ja Lapuan kaupungin väki asumisesta Lapualla. Lapuan rajojen yli ulottuva kampanja keräsi tapahtumaan yli 20 osallistujaa, Etelä-Pohjanmaalta, Pirkanmaalta, Pääkaupunkiseudulta ja Varsinais-Suomesta.
Tapahtuman osallistujamäärä oli kampanjan tärkein mittari. Pääosin Facebookissa ja Instagramissa toteutettu kolmen viikon kampanja oli myös mainosominaisuuksiltaan onnistunut.
370 t.
Näyttökertaa somessa
2 707 kpl
Linkin klikkausta
0,63 €
Klikkihinta