”Jos urheilussa haluaa menestyä ja kehittyä, pitää tehdä yhteistyötä ammattilaisten kanssa”

coin-juliste-pystysuunta-instagram-postaus-400-x-300-px

SALON VILPAS TERÄVÖITTÄÄ BRÄNDIÄÄN JA HALUAA TYÖHÖN MUKAAN SALOLAISET

Koripallo on joukkuelaji, joten on luonnollista rakentaa Vilppaan brändiä yhdessä kaikkien kanssa, jotka ovat Vilppaan vaikutusalueella maantieteellisesti ja tunnetasolla. Vilppaan tahtotilana on kuunnella, mitä Vilppaasta ajatellaan ja minkälainen Vilppaan tulisi tulevaisuudessa olla. Brändijoukkueeseen on jo kiinnitetty alallaan kokenut ja urheilun intohimoisesti ottava Mainostoimisto 4D.

”Jos urheilussa haluaa menestyä ja kehittyä, pitää tehdä yhteistyötä ammattilaisten kanssa”, pohtii valmentajaurallaan meritoitunut Vilppaan toiminnanjohtaja Sami Toiviainen. ”Yhteistyö Mainostoimisto 4D:n kanssa aloitettiin tämän vuoksi. He tulevat mukaan toteuttamaan käytännön työtä brändin terävöittämisessä. Vilppaan urheilutoimi on kovalla ammattilaistasolla ja haluamme myös viedä seuran identiteetin oikeaan suuntaan ammattimaisella tavalla.”

”Lähtökohtana työlle on, että jatkossa Vilpas entistä enemmän yhdistäisi alueen ihmisiä ja tarjoaisi elämyksiä yhä useammalle. Ja, että hyvä henki tarttuisi myös aluerajojen yli.”

Mainostoimisto 4D:n toimitusjohtaja Mikko Granström on henkeen ja vereen koripalloihmisenä innoissaan yhteistyöstä: ”Koripallo on minulle se sydänlaji. Siinä on paljon samaa kuin brändin ja markkinoinnin suunnittelussa, lopputulos on aina monen tekijän summa. Mitä paremmin saamme parhaimmat puolet kaikista tekijöistä esille ja yhteispelin toimimaan, sitä parempi on lopputulos.”

”Tämä tarkoittaa ennen kaikkea myös sitä, että me ihan oikeasti haluamme kuunnella mitä ajatuksia, mielikuvia ja toiveita ihmisillä on Vilppaasta ja niiden pohjalta luoda koskettavan visuaalisen ja viestinnällisen ilmeen sekä kehittää toimintatapoja”, Granström jatkaa.

”Joukkueurheilussa kannattajista puhutaan usein ylimääräisenä kenttäpelaajana, siksi että he saavat puhallettua uskoa ja energiaa pelaajiin vaikeissakin tilanteissa. Muuttavat pelin kulkua. Ensisijaisesti tätä hommaa tehdään kannattajille ja sitten vasta itselle. Siksi on tärkeää saada ajantasaista palautetta juuri heiltä. Ajattelemme tätä myös suurempana kokonaisuutena ja haluamme viedä hyvää urheiluhenkeä pelikentän ulkopuolelle, yhdistää ihmisiä ja toimijoita”, Toiviainen jatkaa.

Vilppaan brändiä terävöitetään syksyn 2022 ja kevään 2023 aikana. Tarkoituksena on entistä paremmin saada kiinni Vilppaan toiminnan ja olemuksen ytimestä ja löytää identiteetin piilossa olevia ominaisuuksia. Työn vaiheista ja etenemisestä kerrotaan Vilppaan sosiaalisen median kanavissa ja verkkosivuilla. Ensimmäisessä vaiheessa tullaan toteuttamaan salolaisille suunnattu kyselytutkimus.

 

Lisätietoja antaa:

Toiminnanjohtaja

Sami Toiviainen

p. 044 533 3344