Digi- ja some-markkinoinnin tyylimme on PLAN QUICK, FAIL FAST - Mainostoimisto 4D

Verkossa ja sosiaalisissa medioissa näkyvien mainosten ja julkaisujen elinkaari saattaa jäädä päivien, jopa tuntien mittaiseksi. Siksi dynaamisissa digimedioissa staattisuus on pahin mahdollinen virhe. Markkinoinnissa onnistuminen edellyttää tiivistä läsnäoloa, mutta näkyvyys ei kuitenkaan ole kertaluontoinen ostos, jossa verkot vain heitetään vesille ja jätetään kalastamaan itsekseen. Vaikka yksittäisen julkaisun tai mainoksen elinkaari on lyhyt, jatkuvuus on aina mukana ja päämäärä kirkkaana mielessä, kuten se on kaikessa muussakin tekemisessä.

Ketterässä 4D:n someprosessissa on 4 pääkohtaa

 

1 Päätetään ja tehdään

Kun pohjatyöt on tehty, kohderyhmät määritelty, viestit ja visut hiottu, on aika painaa nappia, julkistaa ja laittaa somekello tikittämään.

 

2 Kokeillaan porkkanaa

Digimaailmassa mielensä muuttaminen ei ole päättämättömyyttä tai virheiden tekemistä. Toimiiko tässä kohderyhmässä tällainen viesti, tehoaako tässä hetkessä vihreä tausta paremmin kuin sininen, klikattaako? Kannattaa testata vaihtoehtoja, sillä teho voi olla pienestä kiinni.

 

3 Analysoidaan tässä hetkessä

Mainosten ja julkaisujen toimivuutta on syytä analysoida nopeasti ja tehdä korjausliikkeet nopeasti. Dynaaminen ympäristö vaatii dynaamista turnaustekniikkaa.

 

4 Raportoidaan ja kehitetään

Olemme intohimoisia tuloksista, sillä asiakkaamme rakastavat tuloksia. Miten onnistuimme, mikä tehosi ja upposi, mitä vinkkejä jatkoon tästä saamme? Rapsoissa on ideaa.

 

Vaihtuvat, monipuoliset ja hyödylliset ulostulot tekevät tuotteestasi, palvelustasi tai yrityksestäsi kiinnostavan ja tehostavat markkinoinnin läpimenoa.

Oikein tehtynä ihmiset haluavat vaikuttua ja kuluttaa tekemiämme sisältöjä. Kun tehdään, niin ei oleteta liikaa, ei yliarvioida eikä aliarvioida, vaan tehdään tässä hetkessä puoleensavetäviä ratkaisuja, jotka viihdyttävät tai herättävät tunteita tai vastaavat kysymyksiin ja tarjoavat ratkaisuja.