Messuosasto, joka pysäyttää ja aktivoi messukävijöitä
Suunnittelimme Turun Rakenna & Sisusta -messuille osaston joka toi raikkaalla ja osallistavalla tavalla esille Raision tonttitarjontaa. Digipyöräile elämän makuiseen Raisioon kehoitti messuvieraita tutustumaan Raisioon messuille suunnitellulla videoesittelyllä, jota sai seurata samalla pyöräillen paikallaan osastolla. Kampanja korosti Raision pyöräily-ystävällisyyttä. Lisäksi jokainen kevään aikana Raisiosta tontin lunastanut osallistui sähköpyörän arvontaan. Tonttikampanja aloitettiin alkuvuodesta somekampanjalla, johon toteutimme kevyitä graafisia videoita. Videokampanjointi uusittiin messujen ajankohtana toukokuun alussa uudella videomateriaalilla. Messuosasto on tehty niin asukkaita, potentiaalisia muuttajia kuin päättäjiäkin varten. Tavoitteita oli muun muassa Raision tekeminen tutuksi kotikaupunkina – niin nykyisenä kuin mahdollisesti tulevana sellaisena. Inspiraationsa messuosasto sai Raision monipuolisuudesta ja luonnonläheisyydestä.
Tonttikampanjan lisäksi Raisio on tehnyt paljon viestinnällisiä tekoja ja saanut asukasmäärän kasvuun. Kesällä ylittyi ennätysraja eli 25000 asukasta.
▶ Kampanjakonseptin ideointi ja kiteytys
▶ Messuaktivoinin ja messuosaston ideointi ja toteutus
▶ Some- ja digimarkkinointimateriaalit
▶ Messuvideo
25 000
asukkaan ennätysraja
ylittyi