Lapuan kaupunki

  • Brändi
  • Digi&Some

Lapuan kaupungin brändiuudistus

Tehtävämme oli uudistaa Lapuan kaupungin brändi ja osoittaa, että eteläpohjalainen Lapua on vireä ja moderni kaupunki, jolla on katse kohti tulevaisuutta.

Uudistunut brändi ja visuaalinen ohjeisto laitettiin yksiin kansiin brändikäsikirjaksi. Käsikirjassa kerrotaan Lapuan kaupungin hissipuhe, bränditarina, -lupaus, -attribuutit ja -persoona sekä tone of voice -ohjeet. Lapuan kaupunki sai myös uuden sloganin ja logon.

Uusi ja moderni visuaalinen ohjeisto opastaa logon käyttöön, sähköpostin allekirjoittamiseen ja sovelluksiin digitaalisessa ympäristössä. Lisäksi ohjeisto sisältää brändi-ilmeen mukaiset ilmoituspohjat, PowerPoint-esityksen, asiakirjapohjat ja oheistuotteiden mallinnukset.

 

▶  Brändiuudistus

▶  Brändikäsikirja

▶  Visuaalinen ohjeisto

▶  Logo

▶  Slogan

 

Lapualla myytiin 25 omakotitalotonttia yhdessä vuorokaudessa

Lapuan kaupunki pisti vauhtia omakotitalotonttiensa myyntiin Black Friday -tempauksella. Myynnissä olevat omakotitalotontit saivat –50 % -alennuslapun, mutta vain Black Fridayn ajaksi. Tarjoustontit oli tultava ostamaan perjantaina klo 00–24 välisenä aikana Lapuan kaupungin maankäyttöosastolta.

Pääsimme mukaan toteuttamaan tätä hyvää ideaa, joka käynnistettiin lyhyellä varoitusajalla ja saatettiin kohderyhmän tietoisuuteen vain parin päivän markkinointikampanjalla.

Tulokset ylittivät odotukset, sillä marraskuisena keskiyönä Lapuan maankäyttöosastolle kerääntyi jonoa. Jo ensimmäisen tunnin aikana myytiin 5 omakotitalotonttia. Koko Black Friday -vuorokauden myyntisaldo on 25 myytyä omakotitalotonttia.

Lapuan kaupungin Black Friday -tonttikampanja

Kampanja-aika: 2,5 päivää
Kampanjan sisältö: TV-mainos, lehti-ilmoitukset, somejulkaisut ja -mainonta. Lisäksi maankäyttöosastolle suunniteltiin ikkunateippaukset ja A-telineen juliste.
Tulokset: 25 myytyä omakotitonttia

 

“Hyvin on kauppa käynyt, ihan jatkuvalla syötöllä.”

– Lapuan kaupungin maankäyttöinsinööri Markku Turja kertoi Black Friday -perjantaina aamupäivällä (Iltalehti 27.11.2020)

 

Lapuan kaupungin Black Friday -tonttikampanja mediassa: