Lasten asialla
Lastensuojeluyritys MilaPro:n siirtyessä muutama vuosi sitten osaksi suurempaa Familar Oy:tä ryhdyimme kehittämään heidän markkinointiviestintäänsä.
Koska kohdeyleisö koostuu sosiaalialan ammattilaisista, kunta-alan päättäjistä ja valtiovallan edustajista, viestinnän sisällön suunnittelu oli tärkein lähtökohta.
Markkinoinnin vuosikelloon merkittiin viestittävät asiat ja teemat, minkä jälkeen suunniteltiin välineet viestien välittämiseen.
Lähdimme rohkeasti esittämään sosiaalisen median käyttöä, vaikka kohdeyleisö koettiin B-to-B –tyyppiseksi ja epäilyjä herätti myös Facebookin mahdollisuudet välittää pitkiä viestejä. Heti alusta lähtien erittäin pitkät juttukokonaisuudet ja asiantuntijakirjoitukset saavuttivat kohdeyleisössä suuren suosion ja seuraajien määrä lähti kasvuun. Esimerkkinä mainittakoon, että alan ihmiset printtasivat artikkelipäivityksiä ja niitä käsiteltiin ja niistä keskusteltiin työpaikoilla kahvipöydän ääressä.
Familar Uutiset -lehti kokoaa parhaat suomalaiset kasvatus- ja hoitoalan erityisosaajat innovatiiviseen organisaatioon, joka auttaa syrjäytymisvaarassa olevia lapsia ja nuoria sekä heidän perheitään.
▶ Painotuotteet
▶ Some-sisällöt
▶ Sisältösuunnitelma
▶ Asiakaslehti
▶ Videoita rekrytointiin